btechA

علم و فناوری

btechA

علم و فناوری

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۱-پاراگراف یا جملات طولانی

استخدام کنندگان/کارفرمایان به جای خواندن خط به خط رزومه، آنها را به طور سطحی میخوانند. این بدین معنی است که شما باید از پاراگراف های بلند و بلوک های بزرگ متن خودداری کنید. از نکات مهم استفاده کنید و جملات را تا حد ممکن کوتاه بنویسید.

۲- فرمت اشتباه

در صورتی که شغل حالت تبلیغاتی داشته باشد، رزومه باید به صورت PDF ارسال شود. ممکن است فکر کنید که این موضوع خیلی مهم نیست اما کار فرمایان ممکن است فایل را به صورت PDF درخواست کنند زیرا این نوع فرمت، فرمت مورد استفاده در سیستم های ردیابی متقاضیانی است که به منظور به انجام رساندن برنامه های کاری مورد استفاده قرار می دهند. بنابرین حتی در صورتی که رزومه شما خوانده شود، ممکن است صلاحیت شما به خوبی دیده نشود یا نقاط گلوله و ستون ها به هم ریخته شوند.

۳- روشنی یا سختی خواندن متن

متن زرد یا هر رنگ روشن دیگری نباید در رزومه تان درج کنید. در برابر وسوسه استفاده از رنگ های فانتزی در فونت رزومه خود و عناصر طراحی مقاومت کنید. زمانی که به متن اصلی رزومه می رسید، از رنگ های سیاه استفاده کنید و سعی کنید اندازه فونت از ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر بیشتر نباشد. اگر واقعا مایل به افزودن رنگ هستید، اطمینان حاصل کنید که رنگ منتخب در روی صفحه یا چاپ، چشم را خسته نمی کند.

ادامه مطلب...

  • سارا رضوی
  • ۰
  • ۰

بخش۱: تمرین واژگان و هجاهای دشوار

۱- حالت دهان و زبان مناسب را برای تولید هر صدا یاد بگیرید. در مورد شکل صحیح دهان و زبان در تولید هر صدا مطالعه کنید و یا یک فرد بومی را هنگام صحبت کردن تماشا کنید. سپس، در یک آینه نگاه کرده و سعی کنید آن شکل را تقلید کنید.
به جایی که باید زبان یا دندان خود را قرار دهید نیز توجه کنید زیرا می تواند تلفظ صداها را تغییر دهد.فیلم های آنلاین آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری شکل صحیح دهان، زبان و دندان در زمان تولید صداها بسیار کاربردی هستند.۲- برای تولید صدای R لبهای خود را گرد کنید. وقتی صحبت می کنید لب ها را کمی به سمت جلو و زبان خود را به سمت وسط دهان بکشید.
پس از تمرین حرف R به تنهایی سعی کنید تلفظ کلماتی مانند right، sorry و road را تمرین کنید.
۳- برای تلفظ صدای L زبان خود را پشت دندان خود بچسبانید. نوک زبان شما باید سقف دهان درست پشت دندان های جلویی بالا را لمس کند. دهان خود را باز کنید اما با آن شکلی ایجاد نکنید.
ابتدا با گفتن la ، laچندین بار تمرین کنید. پس از اتمام این کار، سعی کنید کلماتی مانند light، love و lamp را تلفظ کنید.
۴- برای تلفظ th زبان خود را بین دندان های خود قرار دهید. برای تولید صدای th، زبان خود را دقیقاً زیر دندان های بالا قرار دهید، اما دندان ها را لمس نکنید. همانطور که آن را تلفظ می کنید، هوا باید بین زبان و دندان های بالا جریان داشته باشد.
تلفظ th را چندین بار تمرین کنید. سپس سعی کنید کلماتی مانند that ، this و teeth را بگویید.

ادامه مطلب...

  • سارا رضوی
  • ۰
  • ۰

۱-برنامه Clean Master

این برنامه؛ یک اپلیکیشن ابزاری فوق العاده است و می تواند گوشی شما را از ویروس ها و برنامه های مخرب حفظ کند. این برنامه یک گروه از اپلیکیشن ها از جمله: قفل کننده برنامه ها، پاک کننده حافظه، تقویت کننده سی پی یو؛ آنتی ویروس و… است. ما به آسانی می توانیم برنامه های خصوصی مان مانند واتس آپ، فیسبوک، پیام ها و مخاطبین را قفل بکنیم تا به این ترتیب امنیت گوشی مان را افزایش دهیم.

این برنامه همچنین یک ویژگی مدیریت آغازگر خودکار ارائه می دهد و می تواند شروع به کار کردن اپیلیکیشن ها را کنترل کند. همچنین یک آیتم از بین برنده وظایف دارد که تمامی کارهایی را که باعث می شود دستگاه مان آهسته تر کار بکند را متوقف کرده و از بین می برد. تقریباً ۲۰۰ میلیون کاربر این برنامه را دانلود کرده اند.

 

۲- مترجم گوگل Google translate

مترجم گوگل یک برنامه اندروید فوق العاده است که در دسته برنامه های ابزاری قرار می گیرد. با این نرم افزار می توانیم هر لغت به هر زبانی را به زبان مد نظر مان ترجمه کنیم. می توانیم ۹۰ زبان را با تایپ کردن ترجمه کنیم. همچنین کاربران می توانند با استفاده از دوربین، نوشته مورد نظرشان را به زبان دلخواه ترجمه کنند. برای این ویژگی ۲۶ ترجمه وجود دارد. ما همچنین می توانیم بسته زبان را دانلود کنیم تا در صورت عدم وجود اینترنت در حالت آفلاین بتوانیم از آن استفاده کنیم. تقریباً ۲۰۰ میلیون کاربر این نرم افزار را نصب کرده اند.

ادامه مطلب..

  • سارا رضوی
  • ۰
  • ۰

۱- Memoji خود را بسازید

اگر دستگاهی دارید که تکنولوژی Face ID (یکی از جدید ترین تکنولوژی های اسکن چهره میباشد که ارائه دهنده شیوه جدید در بازکردن قفل آیفون ، ایجاد ایموجی متحرک و …) را دارد (مثل iPhone X ، iPhone XS ، iPhone XS Max) میتوانید یک نسخه ی دیجیتالی از خودتان ایجاد کنید. بسیار جالب است ،زیرا میتوانید قبل از ارسال کلیپ به دوستان خود در iMessage ، صوتی را ضبط کرده و از Memoji برای تقلید و نشان دادن حالت های چهره خود استفاده کنید.

iMessage را باز کنید

بر روی آیکونی که به شکل میمون است در پایین صفحه ضربه بزنید

به سمت چپ بروید و روی دکمه + ضربه بزنید

یک کاریکاتور از خودتان طراحی کنید

اکنون ، هر زمان که روی آیکون میمون ضربه بزنید ، Memoji سفارشی خود را مشاهده خواهید کرد که می توانید برای دوستان ارسال کنید.

۲- نوتیفیکیشن های خود را دسته بندی کنید

چیز بزرگیست. این سیستم به شما این امکان را میدهد که کنترل بیشتر ی روی نوتیفیکیشن ها داشته باشید. بنابراین شما دائماً توسط هشدارها بمباران نمی شوید.اکنون وقتی در صفحه به سمت پایین سوایپ میکنید(منظور همان بخش نوتیفیکیشن سنتر است)، متوجه خواهید شد به جای اینکه برای هر پیام در هر برنامه یک هشدار وجود داشته باشد، نوتیفیکیشن های برنامه با هم ترکیب شده اند.روی نوتیفیکشن مورد نظر خود ضربه بزنید تا باز شود و بتوانید آن را ببینید.

یک نوتیفیکیشن را انتخاب کنید

به سمت چپ سوایپ کنید

روی گزینه ی Manage ضربه بزنید

اگر میخواهید دریافت هشدار بدون صدا باشد گزینه ی Deliver quietly و اگر میخواهید نوتیفیکیشن را به طور کلی غیر فعال کنید گزینه ی Turn off را انتخاب کنید.

ادامه مطلب...

  • سارا رضوی
  • ۰
  • ۰

۱- نمای دینامیک با استفاده از live view
برای ایجاد یک نمای دینامیک(متحرک) ابتدا باید تنظیمات برنامه را روی حالت دینامیک قراردهیم. برای این منظور گزینه http request settings را از مسیر view > live view options انتخاب کنید و سپس پارامترهای GET یا POST را واردکنید. سپس با مراجعه به قسمت Live view می‌توانید Design view قبلی را مطابق نیازتان تغییردهید.

۲- code navigator برای دریم ویور یک Firebug است
برای اینکه بدانید کد هر بخش چه چیزی است می‌توانید از code navigator استفاده کنید. برای این منظور به قسمت live view بروید و با دستور alt+click کد مربوط به هربخش را مشاهده کنید.

۳- کالبدشکافی جاوا اسکریپت
فرض کنید می‌خواهید سبک وسیاق یکی از برنامه‌هایتان را که در جاوااسکریپت ایجاد نموده‌اید، تغییر دهید. برای این کار کافیست صفحه مورد نظر را در live view بازکرده و سپس کلید F6 را فشار دهید، این کار به شما اجازه بررسی دقیق کد مربوط به هر آیتم را می‌دهد.

۴- Live code
در هنگام استفاده از live view می‌توانید live code را نیز فعال کنید. این کار باعث می‌شود تا همزمان با ایجاد تغییرات در پنجره live view، کد شما نیز بروز شود و تغییرات در آن اعمال گردد.

۵- تکمیل خودکار جاوا اسکریپت

دریم ویور دارای یک HTML هوشمند تکمیل کننده کد CSS است، اما درباره جاوا اسکریپت چطور؟ اگر در فضای دریم ریور کد jQuery یا Prototype را استفاده کنید، نرم‌افزار، APIهایی برای تکمیل خودکار جاوااسکریپت خواهدداشت. این کار باعث افزایش سرعت در کدنویسی خواهدشد.

ادامه مطلب...

  • سارا رضوی
  • ۰
  • ۰

پالت Block جدید
یک پالت Block جدید در نسخه جدید اتوکد اضافه شده است که با دستور BLOCKSPALETTE فعال می شود. این پالت دارای سه زبانه Current Drawin، Recent و Other Drawing است.

تمام بلوک های ترسیم ها در زبانه Current Drawingقرار دارند، بلوک هایی که اخیراً مورد استفاده قرار گرفته اند درتب Recentنشان داده می شوند و از تب Other Drawing می توانید برای دسترسی به بلوک های سایر ترسیم ها استفاده کنید.

برای دسترسی به بلوک های سایر ترسیم ها دیگر نیازی به Design Center نخواهید داشت و می توانید مستقیماً از پالت بلوک ها این کار را انجام دهید.

برای درج بلوک ها از زبانه های Current drawing و Recent استفاده کنید، فقط باید روی بلوک کلیک کرده و برای درج آن در ترسیم کلیک کنید. همچنین می توانید بلوک ها را از پالت به قسمت ترسیم بکشید و رها کنید.

برای درج بلوک از سایر ترسیم ها، نماد مرور را در زبانهOther Drawing انتخاب کرده و در پنجره بعدی ترسیم خود را انتخاب کرده و روی دکمه باز کلیک کنید. تمام بلوک های مربوط به آن ترسیم در زبانه Other Drawing قرار خواهند گرفت از آنجا می توانید بلوک را با کشیدن و رها کردن درج کنید.

پالت Block همچنین دارای یک صفحه ” Insertion Options” جدید با گزینه های قبلی مانند نقطه درج، مقیاس گذاری، Rotation angle و Explodeاست.

گزینه جدیدRepeat Placement نیز به گزینه های فوق اضافه شده است و بررسی این گزینه در پالت به شما این امکان را می دهد که بارها و بارها یک بلوک را وارد کنید بدون اینکه دوباره آن را از پالت بلوک انتخاب کرده باشید.

ادامه مطلب...

  • سارا رضوی
  • ۰
  • ۰

قدم ۱
در فتوشاپ مسیر File>New را دنبال کنید و در صفحهٔ باز شده، مقادیر و اطلاعات زیر را وارد کنید.

قدم ۲
رنگ پس زمینه را سفید کنید و سپس در پنجرهٔ Layer Style اطلاعات زیر را وارد کنید.

قدم ۳
به کمک ابزار Rounded rectangle(کلید میانبر U) یک چهار ضلعی با قطر ۳۵ پیکسل و با رنگ دلخواهتان ایجاد کنید. نام لایه را به Body تغییر دهید و Layer Style را باز کرده و اطلاعات زیر را در صفحهٔ باز شده وارد کنید.

استایل Stroke را روی لایهٔ Body اعمال کنید.

4.jpg
تا اینجای کار باید چنین شکلی ایجاد کرده باشید:

قدم ۴
به کمک ابزار Rounded rectangle(کلید میانبر U) یک چهار ضلعی با قطر ۳۵ پیکسل و با رنگ دلخواهتان ایجاد کنید. نام این لایه را به Body-2 تغییر دهید و Layer Style را باز کرده و اطلاعات زیر را در صفحهٔ باز شده وارد کنید.

استایل Stroke را روی لایهٔ Body-2 اعمال کنید.

حالا استایل Inner Shadow را روی لایه Body-2 اعمال کنید.

تا اینجای کار باید چنین شکلی ایجاد کرده باشید:

قدم ۵
یک لایه جدید با نام Base ایجاد کنید و آن را زیر لایه Body قرار دهید. به کمک ابزار Rounded rectangle(کلید میانبر U) یک چهارضلعی با قطر ۳۵ پیکسل و با رنگ دلخواهتان به شکل زیر ایجاد کنید.

روی لایهٔ Body راست کلیک کرده و گزینهٔ Copy Layer Style را انتخاب و سپس آن را روی لایه Base، پیست کنید. حالا باید اندازهٔ Stroke را در لایهٔ Base روی عدد ۳ پیکسل قرار دهید.

بعد از کلیک کردن روی اوکی باید چنین شکلی داشته باشید:

 ادامه مطلب...

  • سارا رضوی
  • ۰
  • ۰

نرم افزار معماری ۲ بعدی
امروزه محبوب ترین نرم افزارهای معماری CAD امکانات۲D و ۳Dرا همزمان ارائه می دهد. علیرغم این موضوع، ما قصد داریم تعدادی از نرم افزارهای ۲D را بررسی کنیم که لزوماً به امکانات سه بعدی نیاز ندارند. همه چیز با یک طرح شروع می شود، مهم نیست که چه نوع ساختمانی را طراحی می کنید. قبل از اینکه به یک مدل سه بعدی فکر کنید، ابتدا باید یک طرح ۲D ایجاد کنید. با استفاده از CAD 2D ، می توانید نقشه ها، نمای ساختمان و موارد دیگر را ایجاد کنید. با این حال، شرکت های معماری، در نهایت به سمت استفاده از ۳D CAD و BIM می روند، که در ادامه در مورد آنها بحث خواهیم کرد.

سیستم عامل: Mac ، Windows

همه چیز همیشه به Autodesk برمی گردد. اتوکد یکی از بزرگترین غول های صنعت CAD است. البته ما در اینجا روی نسخه LT تمرکز خواهیم کرد. اتوکد LT یک نسخه کم هزینه است که به نسبت، قابلیت ها و کارایی آن نیز کم ترهستند. اگرچه این نرم افزار برای معماران حرفه ای مناسب نیست اما به عنوان یک بسته CAD برای مبتدیان همچنین کسانی که بودجه کمتری دارند و یا به دنبال امکانات سه بعدی نیستند یک انتخاب عالی است.

اتوکد LT به کاربران این امکان را می دهد که برای نقشه طبقات و اولین مراحل طراحی، طرح های ۲D طراحی و تهیه کنند. همچنین برای سرعت بخشیدن به روند طراحی امکانات متنوعی مانند رابط کاربری و پالت ابزار خط فرمان قابل تنظیم را ارائه می کند، امکانات آن مانند dimension tools، transparency options و cross hatchingممکن است در مقایسه با اتوکد محدود به نظر برسند، اما نمی توان آنها را نادیده گرفت. بر خلاف اتوکد، LT مدل سازی سه بعدی یا سفارشی سازی با LISP ، VBA یا ARX را پشتیبانی نمی کند. شما می توانید از AutoCAD LT به عنوان قدم اول در استفاده از نرم افزارهای سه بعدی استفاده کنید،

 

سیستم عامل: Mac ، Windows ، Fedora ، Ubuntu
DraftSight که توسط Dassault Systèmes ساخته شده است، یک بسته نرم افزاری با طراحی و تهیه دو بعدی است. با استفاده از آن، می توانید نقشه های ۲ بعدی را ایجاد کرده، ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید. محصول فریمیوم DraftSight، در سه بسته بندی مختلف ارائه می شود: رایگان، حرفه ای و تجاری.

اگر در کار خود جدی هستید، مطمئناً باید از نسخه حرفه ای آن استفاده کنید. با استفاده از آن، کاربران قادر به دسترسی به پشتیبانی آنلاین و لیست گسترده ای از منابع یادگیری هستند. علاوه بر این، می توانید از toolbox—a mechanical symbol library و mechanical annotation add-on ، نیز استفاده کنید، و همچنین به کتابخانه طراحی که مکانی برای عناصر تعریف شده توسط کاربر مانند بلاک ها است، دسترسی داشته باشید. همانطور که مطلع هستید، درمعماری، این نوع امکانات بسیار کاربردی هستند. با استفاده از DraftSight کاربران می توانند به فایل های DWG و DXF دسترسی داشته باشند، و آن ها را ایجاد یا ویرایش کنند. این گزینه به ویژه در هنگام همکاری با تیم ها بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

نرم افزار معماری ۲D و ۳D(هم ۲ بعدی هم ۳ بعدی)
پس از انجام مراحل اولیه تهیه و طراحی دو بعدی، مرحله بعدی مدل سازی سه بعدی خواهد بود. البته، شما می توانید نرم افزارهای ۲D را کاملا کنار گذاشته و ازهمان ابتدا به سراغ نرم افزاری بروید که هم امکانات دو بعدی و هم سه بعدی داشته باشد. همانطور که اطلاع دارید، ۳D CAD گزینه های بسیاری برای ارائه به معماران دارد. با استفاده از آن، می توانید هنگام طراحی و مدل سازی به صورت سه بعدی، دقت باورنکردنی داشته باشید. فایده دیگر آن این است که رندر نیز ارائه می دهد، و این امکان را برای شما فراهم می کند که مدل های خود را به مشتریان ارائه کنید. البته یادگیری روش کار نرم افزارهای سه بعدی دشوارتر است- اما در صورتی که در زمینه معماری فعالیت می کنید، در نهایت باید آن را یاد بگیرید.

ادامه مطلب...

  • سارا رضوی
  • ۰
  • ۰

۱-Grammarly (تقویت نوشتن)grammarlyمن از این برنامه استفاده می کنم و آن را به شدت توصیه می کنم. این برنامه صرفا املا را بررسی نمی کند بلکه اشتباهات گرامری را پیدا کرده و توضیحی درباره آنها در اختیار شما قرار می دهد. این برنامه فوق العاده مفید است!

۲- نصرت (یادگیری سریع با تاکید بر مکالمه)
دروس در این سیستم به صورت فایلهای تصویری آماده شده است و شما برای یادگیری آنها تنها و تنها نیاز به گوش کردن و دیدن این فایلهای تصویری دارید. در این آموزش با تکرارهای هوشمندانه و برگشتی لهجه شما از ابتدا لهجه درستی شکل گرفته و به طور خودکار قواعد بیشمار زبان را در عمل فرا خواهید گرفت
شنیسدن و دیدن همزمان دروس این مجموعه بسیار لذت بخش و پر انرژی است و به طور مداوماز شما تمریناتی می خواهد ‏(‏تکرار برخی از جملات و لغات‏)‏که خود این مسآله برای شما لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود.

۳- اپلیکیشن رزتا استون تصویری از محیط نرم افزارتصویری از محیط نرم افزار
این اپلیکیشن که توسط میلیون ها زبان آموز در سرتاسر دنیا استفاده می شود، بیش از ۲۰ سال است که بصورت مداوم توسط بهترین اساتید آموزش زبان انگلیسی در دنیا ویرایش شده و نسخه جدید آن هر ساله منتشر می شود. برنامه درسی در این اپلیکیشن به گونه ای است که از متد immersion یا غوطه وری در زبان انگلیسی استفاده می کند. حتی وب سایت مجله کامپیوتر (Pcmag) و تاپ تن هم این نرم افزار را جزو انتخاب های اولیه خود در این زمینه قرار داده اند.

ادامه مطلب...

  • سارا رضوی
  • ۰
  • ۰

۱-یک برنامه مطالعه متعادل ایجاد کنید

برای گرفتن نمره ۷ یا بالاتر در آیلتس، باید روی دو چیز تمرکز کنید: استراتژی / آزمون تمرینی و تسلط عمومی. شما نمی توانید هیچ یک از این موارد را نادیده بگیرید. هر دو به یک اندازه مهم هستند.

در ایجاد برنامه مطالعاتی خود، به موارد زیر نیازخواهید داشت:

  • استراتژی ها و آزمون های تمرینی: دوره شما باید شامل استراتژی های یادگیری باشد (این استراتژی ها باید توسط یک فرد متخصص که به او اعتماد دارید ارائه شده باشند) .
  • تمرین هایی برای بهبود تسلط عمومی شما از جمله گوش دادن به پادکست ها با لهجه های مختلف، ملاقات با یک شریک مکالمه ای انگلیسی زبان برای تمرین مهارت صحبت کردن، خواندن NY Times یا روزنامه های سطح بالای دیگر و سایر فعالیتها که می توانند اعتماد به نفس شما را بالا ببرند.
  • برای آمادگی برای آیتلس هر روز یک ساعت خاص (۲-۳ ساعت به مدت ۹۰ روز) مطالعه کنید.

فعالیت های آماده سازی روزانه خود را یادداشت کنید و مطمئن شوید که هر هفته روی تسلط عمومی و آماده سازی برای آزمون کار می کنید.

با نادیده گرفتن هر یک از این موارد، بعید به نظر می رسد که بتوانید نمره مورد نظر خود را بدست آورید.

۲- آزمون های تمرینی باید در پایان برنامه شما انجام شوند

آیا باید آزمون های نمونه را هر هفته در برنامه مطالعاتی خود بگنجانید یا فقط باید آنها را در پایان برنامه خود قرار دهید؟ بهتر است بیشتر آزمون های تمرینی خود را در ۲۵٪ آخر زمان آماده سازی انجام دهید. چرا؟ شما باید ابتدا استراتژی های آزمون را بیاموزید و تسلط عمومی خود را تقویت کنید تا بتوانید در آزمون تمرینی شرکت کنید.

این به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس لازم را بدست آورید و وقتی در آزمون های تمرینی خود شرکت می کنید، بتوانید از استراتژی هایی که قبلا آموخته اید استفاده کنید.

ادامه مطلب...

  • سارا رضوی